Femina Dame & Herrefrisør AS
Femina

Hvordan blir ditt neste salongbesøk?


Det aller viktigste er at du som kunde skal kjenne at du kommer til en trygg salong, hvor smittevern og din helse er høyeste prioritert. Regjeringen har kommet med en rekke tiltak som skal sikre både deg som kunde og salongens ansatte, og her kan du lese mer om hvordan disse tiltakene vil påvirke ditt neste besøk.


Nettbestilling

Vi har alltid vært fleksibel hvis rett behandling ikke er bestilt, men vi må nå planlegge dagen med hensyn på smittevern og unngå ventetid. Derfor kan vi kun utføre behandling innenfor angitt tid som er bestilt. Er du usikker på hvilke behandling du må ha, da må du ringe salongen.


Hva gjør salongen?


Avstand

Alle salonger tilrettelegger for god nok avstand blant kundene, i henhold til Folkehelseinstituttets veiledning. God avstand vil gjelde for både ventearealet og der du får din behandling.


God rengjøring!

Når du kommer til din salong, vil de ansatte sikre at det er rengjort i henhold til Folkehelseinstituttets veiledning. Det er flere berøringsflater du som kunde er i kontakt med, og disse blir hyppig rengjort og desinfisert mellom og under behandlinger.


Trygghet kommer først

Salongene dokumenterer alle sine smitteverns-prosedyrer. De har derfor rutiner for hvordan kunder skal kontaktes dersom det er nødvendig for smitteverns-arbeidet. Dette betyr at salongene tar vare på ditt navn og telefonnummer i to uker etter du har vært på besøk, for å sikre alle kunders trygghet!


Hårvask

Femina gjennomfører hårvask på alle kunder, da koronavirus kan overføres via hår til hender. Dette er et av tiltakene som vi mener gir god trygghet til våre ansatte og kunder.

(for våre yngste kunder 0-12år, se nettbestilling).


Visir/munnbind

Vi har visir/ansiktsmaske til alle våre ansatte som kan brukes under de ulike behandlingene. Dette for å øke sikkerhet til kunde og frisør. Ønsker du eller den ansatte bruk av Visir/munnbind under behandlingen, så gjør frisøren det.


Servering

Vi kan ikke servere noe å drikke under behandlingen

Blader og aviser har vi ryddet bort.

 

Hva kan du gjøre?


Kom alene!

Det er viktig å begrense antall personer i lokalet, så møt derfor alene til timen din hvis det er mulig. For å unngå unødvendig venting i salongen, ønsker vi at du er pressis til timen din. Vent gjerne utenfor hvis du er tidlig ute. (tilpasses for våre yngste kunder 0-12år).


Ha god håndhygiene

Vask gjerne hendene før du drar hjemmefra. Når du kommer til salongen, er det tilrettelagt for håndhygiene enten ved håndvask eller hånddesinfeksjon, som du må benytte deg av. De ansatte har veldig lyst til å hilse på deg når du kommer, men unngår håndhilsning og sier velkommen på andre måter!


Endre timen din ved sykdom eller symptomer

Dersom du er syk, har feber, er i hjemmekarantene eller hjemmeisolasjon kan du dessverre ikke gjennomføre en behandling. Dette gjelder også for milde symptomer. Du endrer timen din ved å logge deg inn her. Trenger du å endre timen din på kort varsel, kan du kontakte salongen din direkte på telefon.


Kun kort og Vipps betaling

Kontanter kan være en potensiell smittekilde, og vi ønsker å begrense bruk av kontanter i alle salongene. Vi setter derfor pris på om du benytter andre betalingsmuligheter dersom det er mulig. Vi tar Vipps og de fleste korttyper.


Ta på minst mulig

For å begrense smitte og behov for rengjøring ber vi dere kunder om å ikke ta på mer enn det som er nødvendig, og kun de produkter dere skal kjøpe. Spør oss, så hjelper vi deg gjerne...

Hei vi bruker cookies. Ved å fortsette på denne siden aksepterer du bruk av cookies.

Godta